8-9 Şubat 2025 tarihinde Kastamonu Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi, Ormancılık ve Tabiat Turizmi İhtisaslaşma Koordinatörlüğü, Kastamonu Teknokent ve Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi tarafından düzenlenen Bilimsel Proje Hazırlama Eğitimi tamamlandı. Eğitim, Yozgat Bozok Üniversitesi öğretim üyeleri Prof. Dr. Mustafa BÖYÜKATA ve Prof. Dr. Hamdi TEMEL, Gazi Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Rahmi ÜNAL, Kastamonu Üniversitesi öğretim üyeleri Prof. Dr. Mehmet Cengiz BALOĞLU ve Prof. Dr. TALİP ÇETER tarafından verildi. Eğitimin açılış konuşmasını yapan Üniversitemiz Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Ömer KÜÇÜK, proje tabanlı çalışmaların öneminden Üniversitemizdeki proje kültürünün güçlenmesi için farklı Üniversitelerde bu tür proje eğitimleri yapan Prof. Dr. Mustafa BÖYÜKATA ve ekibinin başarılarından dolayı Üniversitemizde de böyle bir eğitim planlandığını dile getirdi.
Açılış konuşmasının ardından eğitim Prof. Dr. Mustafa BÖYÜKATA’nın dersiyle başladı. Ders kapsamında proje hakkında temel kavramlar ele alındı. Bu kavramlar katılımcılar tarafından tartışıldı. Ardından Prof. Dr. Mehmet Cengiz BALOĞLU tarafından özgün değer, yöntem, yönetim ve yaygın etki gibi proje bileşenleri örneklerle işlendi. Tüm bileşenler başvuru formu üzerinden ele alındı. Öğleden sonraki oturumda ise atölye çalışması gerçekleştirildi. Katılımcılar gruplara ayrılarak proje bileşenlerini dikkate alarak bir konu belirleyip ekip olarak proje başvuru formunu doldurmaya başladı.
Eğitimin ikinci gününde Prof. Dr. Talip ÇETER tarafından literatür ve önemi, COST projeleri ve AB proje deneyimleri hakkında bilgilendirmeler yapıldı. Ardından Gazi Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Rahmi ÜNAL, projede araştırmanın planlanması ve zaman yönetimi konularını ele aldı. Öğleden önceki son derste ise Prof. Dr. Hamdi TEMEL, proje bulgularının analizi, yaygınlaştırma ve yayın etiği hakkında katılımcılara deneyim paylaşımında bulundu. Eğitimin son oturumunda ise katılımcılar önceki gün oluşturdukları gruplarla proje başvuru formunu tamamlayıp grupların sunumlarını gerçekleştirdi. Her grubun proje formunu diğer gruplar değerlendirerek proje eğitiminden edinilen bilgiler uygulamaya döküldü. Eğitim sonunda ise daha önce proje başvurusu yapmış ve panel raporu almış bir projenin değerlendirmesi tüm katılımcılar tarafından yapılarak projeye katkı sunulmaya çalışıldı. İki gün olarak gerçekleştirilen eğitim sonucunda katılımcıların daha kapsamlı projeler hazırlamasına yönelik önemli konular ele alındı.














